نور هشام
نور هشام

نور هشام : اللي راضي بيا ومش راضي بسارة حجازي يبقي منافق

نور هشام : انتو لو فاكرين لو دا اختيار انى اطلع مثلي أو مثلية يبقوا انتو مش فاهمين حاجة خالص،يبكي نور هشام سليم بمرارة لمشاهدته مقطع فيديو جديد قام ببثه عبر” الاستوري” علي موقع “إنستجرام” يدافع فيه عن المثليين والمعاناة التي يخوضونها في تعامل الآخرون معهم، وأوجه حديثه عن المثلية سارة حجازي التي انتحرت منذ ايام.

خروجه عن السكوت

يخرج نور هشام سكوته بعد مرور أيام من انتحار هذه الناشطة وأظهر غضبه الشديد من الهجوم غير المبرر والمعدوم للإنسانية الذي تتعرض له الراحلة بسبب ميولها الجنسي.

 

حديث نور هشام

وقال نور،”قلبي متقطع على الإنسانية اللي مش موجودة في مصر”، هكذا بدأ سلسلة تصريحاته عبر حسابه في “إنستغرام”.

https://www.instagram.com/p/CBrr-ryDRYO/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again

وقال نجل هشام سليم المتحول جنسيا:

“اللي راضي بيا ومش راضي بملك الكاشف يبقي منافق، اللي راضي بيا ومش راضي بسارة حجازي يبقي منافق، واللي هيجي يقول لا أصل دا الدين ودا الإسلام، لا دا دينك انت وحياتك انت، وبراحتك تفكر بطريقتك بس متفرضش دينك عليا أو على سارة أو على ملك”.

https://www.instagram.com/p/CBldBwOj7mE/?utm_source=ig_embed

مضيفا الي الحديث

وأضاف نور هشام سليم في حديثه: “فين الإنسانية يا جماعة، اللي هيجي يقول لا أصل انت عادي بس المثليين والمثليات حرام، هقولكم حاجة أنا مكنش في عندي خلل هرموني، ولا كان في حاجة، دا مكنش تصحيح، دا كان تحويل، فا أنا قدام ربنا اللي عملته دا غلط، بس انتو كلكم ماشيين حبيبي يا نور وأنت زي القمر وعيش مبسوط، بس سارة حجازي ماتت بس أحسن وإن شاء الله الدود يأكلك”.

https://www.instagram.com/p/CBbfUUjD6WG/?utm_source=ig_embed

وواصل ابن الفنان هشام سليم حديثه في الدفاع عن المثليين، قائلا:

“هتقولوا عليا كدا لما أموت؟ عادي مش فارقلي، بس لو انت بتشرب وبتزني وبتحشش، أنا زيي زي سارة حجازي، واللي مش راضي بيها مش راضي بيا، واللى مش راضي بيها مش عاوزة عندي”.

https://www.instagram.com/p/CBeLuiMDr7j/?utm_source=ig_embed

وتابع نور هشام سليم حديثه متسائلا؟

“إحنا بني أدمين يا جماعة، الجريمة بتاعتها أيه؟ أنها بتحب البنات؟ أنتو مش ملائكة علشان ترحموا الناس، فهموني أو فهموا نفسكم، أنا مش عارف إنتو ليه بتدعموني ومش بتدعموا الناس التانية، أنا مش فاهم ليه الدعم دا كله ليا”.

واختتم نور هشام سليم حديثه، قائلا:

“انتو لو فاكرين لو دا اختيار انى اطلع مثلي أو مثلية يبقوا انتو مش فاهمين حاجة خالص، ليه اختار إن أنا اتغذب، ليه اختار حاجة زي كدا، فكروا فيها”.